قیمت گذاری
قیمت کالاها بر اساس قیمت عرف بازار توسط کارشناسان روچی بررسی میشوند، اگر قیمت محصول درج شده با قیمت عرف بازار بر اساس جنس و کیفیت تفاوت معناداری داشته باشد، روچی از طریق مذاکره با فروشنده در ابتدا اقدام به برطرف کردن مورد مربوطه خواهد کرد. درصورت عدم رعایت و تکرار قیمت گذاری اشتباه محصول، کالا غیرفعال خواهد شد.
فروش کالای قاچاق
فروش کالای قاچاق در روچی اکیدا ممنوع است
درج و فروش هرگونه کالای قاچاق در پنل فروشنده در صورت احراز با برخورد از طرف ارگان مربوطه پیگیری خواهد شد.
در صورت فروش کالای قاچاق فروشنده، محصولات و حساب مالی ایشان به شکل تعلیق درآمده و پس از بررسی تیم حقوقی شرکت در رابطه با جریمه و نوع برخورد با ایشان اقدام لازم انجام میگردد.
مغایرت محصول ارسالی
مغایرت محصول در دو بخش مورد بررسی قرار میگیرد، بخش اول ارسال کالا از سمت فروشنده به مشتری و بالعکس.
هرگونه مغایرت براساس ارسال طرفین علل الخصوص از سمت فروشنده در زمان مشخص شدن صحت آن از سوی مشتری به نسبت قیمت و شرایط فروش محاسبه میشود. همچنین برای بازگشت و مرجوعیت کالا از سوی مشتری در نظر گرفته شده که به شکل کسر مبلغ از میزان پرداختی ایشان انجام میگیرد.
مرجوعیت کالا
کالا در چندین لول میتواند بر اساس صحت اطلاعات مرجوع شود:
- مغایرت محصول با اطلاعات درج شده در وبسایت
- کالای اشتباه ( اشتباهات فیزیکی: مدل، طرح و جنس)
- مغایرت رنگ، سایز، ابعاد ( عرض، متراژ)، تعداد
- کالای غیر اصل/تقلبی، کالای قاچاق
- قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است
- اتمام مدت گارانتی/اشکال در مدت گارانتی
- هرگونه مورد ساختاری اعم از زدگی، لک، پارگی و پرز بی مورد که در محتوای محصول وجود نداشته باشد
- عدم وجود تضمین سلامت فیزیکی و جنس
جریمه مرجوعی
اگر مرجوعی به دلیل مغایرت سایز و ابعاد، مغایرت با توضیحات وبسایت، مغایرت رنگ و کالای اشتباه باشد میزان جریمه عبارت است از:
قیمت کالای مرجوعی + هزینه ارسال هر بار لجستیک
ار مرجوعی به سایر دلایل زیر باشد:
- کالای استفاده شده ( دست دوم- در صورت عدم اطلاع و خرید از دسته روچی تکونی)
- کالای غیر اصل
- تشخیص کالای قاچاق
- اثبات مبلغ فروش بیشتر از عرف
میزان جریمه این بخش بر اساس نوع کالا و شرایط آن متغیر بوده و از طریق بررسی تیم ارزیابی فروشندگان اعلام خواهد شد.
ارسال و تحویل کالا
فروشندگان باید روزانه پنل خود را کنترل نمایند و پس از ایجاد سفارش نهایی توسط مشتری، با توجه به زمان تحویل کالا به مشتری که در سفارش مشخص است، سفارش مربوطه را بررسی و با قرار دادن ( در حال انجام، ارسال شده و تکمیل شده) اقدام به مراحل مختلف مشخص شده از ارسال کنند.
بسته بندی کالا
بسته بندی و ارسال کالا توسط فروشندگان انجام میشود و فروشندگان باید توجه داشته باشند تمامی بسته بندی کالا باید به شکل ساختار یافته باشد:
- محصول میبایست داخل بسته بندی پلاستیکی جهت مراقبت و نگهداری در برابر آب و رطوبت قرار گیرد.
- بسته بندی کالا باید به شکل ایمن برای عدم اسیب محصول باشد.
لغو سفارش
لغو سفارش به دلایل عدم تمایل به ارسال، نداشتن موجودی کافی، تغییر قیمت، و هرگونه مواردی که بعد از اطلاع از سفارش انجام شود مورد بررسی و جریمه فروشنده خواهد بود.
جریمه لغو سفارشات ( عدم ارسال) از طرف فروشنده:
- لغو سفارش تا 24 ساعت بعد از نهایی شدن سفارش به غیر از ایام تعطیلات رسمی: کمیسیون
- لغو سفارش بعد از 24 ساعت بعد از نهایی شدن سفارش به غیر از ایام تعطیلات رسمی: دو برابر کمیسیون
- لغو سفارشات بیش از 5 عدد مساوی است با تعلیق حساب کاربری فروشنده
عدم همکاری
عدم همکاری در روچی به معنای عدم تمایل به استفاده از پنل فروشندگان است. جهت عدم ادامه همکاری کافیست با ارسال پیام یا تماس با بخش پشتیبانی درخواست خود را ثبت کنید.